zondag 1 februari 2015

Winterjas

Nog eens een groot project voor mezelf. Het was een werk van lange adem, maar hij is af!

Een winterjas uit stevige wol. 

Een mantel, die ik ooit in het verleden maakte, was mijn vertrekpunt. Hier tekende ik een kap aan, inplaats van een dubbele knopenrij werden 'houtje-touwtjes' bevestigd en ik veranderde de steekzakken in gepaspelleerde zakken. 



De voering in de kap, van voor- en achterpand is uit katoen, die ik watteerde met fiberfill. De mouwvoering is van gewatteerde voeringstof, hier niet te zien op de foto's.


In de gepaspelleerde zakken liet ik het vrolijke gebloemde voeringstof terug komen, wat zorgt voor een fris accent.


De 'houtje-touwtjes' stelde ik samen met materiaal uit de Veritas, aangezien ik geen kant en klaar setje vond dat mooi bij deze jas aansloot. Ik verstevigde een stuk buitenstof met vlieseline en knipte hier de bevestigingslapjes uit. Deze werden met een kleine zigzag op de jas vastgenaaid.


 Zo, laat die winterse dagen nog maar komen. Ik trotseer die koude wel!

Katoen voering: Zie hier de afkomst
Buitenstof: Deelen stoffen in Weert
Fournituren: Veritas

4 opmerkingen: